Wednesday 13 December 2017

Pris action pdf forex handel


Enkelt pris Handlingshandel Ett enkelt pris Handlingshandelsstrategier I denna korta text och video (scroll down for video) presenterar jag principerna för Simple Price Action Trading som tillåter att hitta nivåer av intresse som erbjuder vad som eventuellt kommer att vara början på nästa betydande rörelse. Denna logik kan användas vid vilken tid som helst och på vilket som helst instrument som hjälper till att identifiera försäljningsställen med hög sannolikhet baserat på prisåtgärder. Jag använder detta på en högre tidsram för att identifiera en potentiell startplats för nästa potentiella prisaktionsrörelse samt att se om det finns ett större än normalt volatilitetsbaserat mål tillgängligt för mig. Rutinen för att identifiera denna prisaktivitetsplats är enkel Identifiera den senaste betydande flytten i prisåtgärd Hitta höglängdsintervallet i fältet i början och slutet av rörelsen Ta det högljudsintervallet över till höger om diagrammet när Ifif-priset återkommer till dessa prisbaserade nivåer implementerar din strategi. Simples I diagrammet nedanför den blå pilen framhävs den senaste signifikanta dragningen. Highlow-intervallet i stapeln vid början av flytten ner används för att identifiera nivån av intresse. Ta highlow nivå av intresse över till höger sida av diagrammet vänta på pris för att komma tillbaka till den platsen Starten av flytten ner har blivit markerad och priset har återvänt tillbaka till den platsen av intresse och det är nu dags att distribuera strategin Som prisflyttningar i slutet av flytten kan nu identifieras och användas som den lägre intressanta platsen, både för att omvärdera nya handelsmöjligheter och att använda som en lämplig inriktningsplats. Priset rör sig bort från den övre intressanta platsen och reagera utanför den lägre intressanta platsen. Handelsalternativ kan nu omprövas. Som pris dämpat bort från den lägre intressen i diagrammet nedan är det för närvarande mellan nivåer av intresse och effektivt signalerar en väntsituation för nya handelsmöjligheter. Pris Åtgärd rör sig så småningom tillbaka till det övre intressanta stället där handelsalternativen kan omprövas och den använda strategin kan återutnyttjas. När priset går ner till det lägre prisnivået av intresse igen. Utvärderade handelstillfällen och strategiutnyttjandet Prisåtgärder återgår äntligen bort från föregående lägre nivå, men den här tiden går genom den övre nivån. Den övre platsen kan bedömas för nya möjligheter och implementera strategin i detta fall fortsättning genom övre nivå av intresse. Eftersom priset nu har gått förbi de upplysta nivåerna av intresse kan förfarandet startas igen för att identifiera intressen nära de nuvarande nivåerna av prisaktivitetsaktivitet och utvärdera nya handelsmöjligheter. Enkel pris Handlingshandel Strategier Video ResursAn introduktion till pris Handlingshandel Strategier Pris Åtgärd beskriver egenskaperna hos en säkerhetsprisrörelse. Denna rörelse analyseras ganska ofta med hänsyn till prisförändringar under det senaste förflutna. I enkla termer är prisåtgärder en handelsteknik som gör det möjligt för en näringsidkare att läsa marknaden och göra subjektiva handelsbeslut baserade på de senaste och faktiska prisrörelserna, i stället för att endast förlita sig på tekniska indikatorer. Eftersom den ignorerar de grundläggande analysfaktorerna och fokuserar mer på den senaste och tidigare prisrörelsen är handlingsstrategin för prishandel beroende av tekniska analysverktyg. Vilka verktyg används för handel med prishandel Eftersom handel med priserna handlar om tidigare historiska data och tidigare kursrörelser, alla tekniska analysverktyg som diagram, trendlinjer, prisband. höga och låga svängningar, tekniska nivåer (av stöd, motstånd och konsolidering), etc. beaktas enligt handlarens val och strategi. Verktygen och mönstren som observerats av näringsidkaren kan vara enkla prisbarer, prisband, utbrott, trendlinjer eller komplexa kombinationer med ljusstakar. volatilitet, kanaler etc. Psykologiska och beteendemässiga tolkningar och efterföljande åtgärder, som beslutas av näringsidkaren, utgör också en viktig aspekt av prishandelsverksamheten. För t. ex. Oavsett vad som händer, om ett lager som svävar vid 580 överstiger den personligt uppsatta psykologiska nivån på 600, kan näringsidkaren ta en ytterligare uppåtgående rörelse för att ta en lång position. Andra handlare kan ha motsatt utsikt när 600 träffas, tar han eller hon ett prisomkastning och tar därmed en kort position. Inga två handlare kommer att tolka en viss prisåtgärd på samma sätt, eftersom varje kommer att ha sin egen tolkning, definierade regler och olika beteendeförståelse för det. Å andra sidan kommer ett tekniskt analysscenario (som 15 DMA överstigande 50 DMA) att ge liknande beteende och åtgärder (lång position) från flera handlare. I huvudsak handlar prishandelshandel en systematisk handelspraxis, med hjälp av tekniska analysverktyg och den senaste prishistoriken, där handlare är fria att fatta egna beslut inom ett visst scenario för att ta handelspositioner, enligt deras subjektiva, beteendemässiga och psykologiska tillstånd. Vem använder prishandelshandel Eftersom prissättningshandel är ett sätt att prissätta förutsägelser och spekulationer. Det används av detaljhandlare, spekulanter. arbitrageurs och jämnt handelsföretag som anställer handlare. Den kan användas på ett brett spektrum av värdepapper inklusive aktier. obligationer, valutor. råvaror, derivat. etc. Steg som används i handlingshandel: Mest erfarna näringsidkare som följer prishandel handlar om flera alternativ för att identifiera handelsmönster, inträdes - och utgångsnivåer, stoppförluster och relaterade observationer. Att ha bara en strategi på en (eller flera) aktier kan inte erbjuda tillräckliga handelsmöjligheter. De flesta scenarier involverar en tvåstegsprocess: 1) Identifiera ett scenario: Som ett börskurs får man en tjurfas, kanalområde, breakout etc. 2) Inom scenariot identifierar handelsmöjligheter: Som en gång finns ett lager i tjurfältet , är det sannolikt att (a) överskugga eller (b) dra sig tillbaka. Detta är ett helt subjektivt val och kan variera från en näringsidkare till den andra, även med samma identiska scenario. Här är några exempel: 1) Ett lager når sin höga enligt handlarens syn och går sedan tillbaka till en något lägre nivå (scenario uppfyllt). Näringsidkaren kan då bestämma om han eller hon tror att den kommer att bilda en dubbeltopp för att gå högre, eller släppa vidare efter en genomsnittsbackning. 2) Näringsidkaren sätter ett golv och tak för ett visst aktiekurs baserat på antagandet om låg volatilitet och inga breakouts. Om aktiekursen ligger i detta intervall (scenario uppfyllt) kan näringsidkaren ta positioner förutsatt att den inställda golvbeläggningen fungerar som stödresistensnivåer, eller ta en alternativ uppfattning om att beståndet kommer att bryta i båda riktningarna. 3) Ett definierat breakout-scenario är uppfyllt och därefter handelsmöjligheter som existerar när det gäller breakout-fortsättning (går längre i samma riktning) eller återkallning av återbetalning (återgår till den tidigare nivån) Som det kan ses, handlas prishandel med hjälp av tekniska analysverktyg, men det slutliga handelssamtalet är beroende av den enskilda näringsidkaren och erbjuder honom eller henne flexibilitet i stället för att tillämpa en strikt uppsättning regler som ska följas. Prishandelshandelns popularitet Prishandel är bättre lämpad för kort-till-medellång sikt begränsad vinsthandel, i stället för långsiktiga investeringar. De flesta handlare tror att marknaden följer ett slumpmässigt mönster och det finns inget tydligt systematiskt sätt att definiera en strategi som alltid kommer att fungera. Genom att kombinera de tekniska analysverktygen med den senaste prishistoriken för att identifiera handelsmöjligheter utifrån handlarens egen tolkning har prishandelshandeln mycket stöd i handelssamhället. Fördelar inkluderar självdefinierade strategier som ger flexibilitet till handlare, tillämpning på flera tillgångsklasser. enkel användning med någon handelsprogramvara. applikationer och handelsportaler och möjligheten att enkelt backtesting av någon identifierad strategi för tidigare data. Viktigast är att näringsidkare känner sig in-charge, eftersom strategin tillåter dem att bestämma sina handlingar, istället för att blint följa en uppsättning regler. Många teorier och strategier finns tillgängliga på prishandelshandel som hävdar höga framgångsräntor, men handlare bör vara medvetna om överlevnadsperspektiv. som bara framgångshistorier gör nyheter. Handel har potential att göra snygga vinster. Det är upp till den enskilda näringsidkaren att klart förstå, testa, välja, besluta och agera på vad som uppfyller hans krav på bästa möjliga vinstmöjligheter. Forex Trading Strategy Nick8217s Forex Price Action Strategi Välkommen till den senaste utgåvan av min Forex trading strategi. Min Forex trading strategi är helt baserad på prisåtgärder, inga indikatorer, inga förvirrande tekniker, bara rent pris. Jag har utvecklat, anpassat och förbättrat min prisstrategi sedan 2005. Denna handelsstrategi är tio år då den har överlevt stora förändringar i marknadsförhållandena, hög volatilitetsperioder, låg volatilitetsperioder och allt annat som Forex-marknaden har kastat på Det. Och det är skönheten att handla en prishandlingsstrategi8230 8230 Indikatorbaserade strategier är låsta till de marknadsförutsättningar de skapades för. Prisåtgärden är flytande, det anpassar sig enkelt till förändrade förhållanden, till olika par, till olika tidsramar och till och med till olika handlare. Viktigast, prisåtgärder gör att du kan hålla din handel enkel. Hålla din handel enkel Den viktigaste principen i min Forex trading strategi är att hålla handel enkelt. Jag är emot över komplicerad handel. Eftersom ju enklare din strategi är, desto effektivare blir du som en näringsidkare. Ett av de viktigaste målen med min prishandlingsstrategi är att hålla mina kartor rena. Det enda jag lägger på mina diagram är stöd och motståndsområden. Jag använder dessa stöd - och motståndsområden i samband med ljusstakeanalys för att handla Forex. Att förpacka mina kartor fulla av indikatorer skulle göra det omöjligt för mig att läsa prisåtgärder. Handel utan indikatorer gör min Forex trading strategi enkel, stressfri och mycket effektiv. Hur ser ett rent Forex-diagram ut här Here8217s en bild av min EURUSD 4-timmarsdiagram. Min rena och enkla Forex trading strategi Detta diagram är klart och lätt att förstå, det finns inget som distraherar dig från läspriset. Det är därför jag älskar min Forex trading strategi. Vissa handelsstrategier är en absolut röra för indikatorer. Kolla in bilden nedan, vissa människor handlar faktiskt som sådan En rörig indikatorbaserad Forexstrategi Varför skulle du vilja handla som dessa Indikatorer som krävs för denna handelsstrategi Så att handla min Forex Trading Strategy Jag använder inga indikatorer. Jag brukar inte använda Forex-indikatorer eftersom jag tycker att uppgifterna är värdelösa, eftersom de försenar nuvarande pris. Om du vill vara i ögonblicket och ta hand om vad som händer just nu måste du basera handeln på nuvarande prisåtgärd. Vilka valutapar kan du handla framgångsrikt med Forex Price Action? My Forex Trading Strategy kommer att fungera på valfri valutapar, som är gratis flytande och regelbundet handlas. Detta beror på att min metod är baserad på prisåtgärd. Det innebär att du kan använda denna handelsstrategi för att framgångsrikt byta alla valutapar du hittar på din Forex trading plattform. Med detta sagt föredrar jag personligen att bara koncentrera mig på några valutapar på en gång. Jag tycker att det är för distraherande att försöka hålla reda på för många par på en gång. Jag handlar huvudsakligen EURUSD, USDCAD och AUDUSD. Jag handlar i allmänhet om dessa valutapar eftersom de är mest förutsägbara och deras rörelse är mjukare. Du kan inte hitta slumpmässiga hopp om inte det har varit några mycket oväntade nyheter, som är ganska sällsynta. Om du föredrar att handla en viss Forex-session som London, New York och asiatisk session, välj sedan de viktigaste valutapar som är aktiva vid dessa tillfällen. Price Action Trading fungerar bättre på längre tidsramar Eftersom detta Forex Trading System är baserat på prisåtgärd kan du handla vilken tidsram som helst från en timme eller mer. Jag koncentrerar mig huvudsakligen på en timme, fyra timmars och dagdiagram. Dessa är konsekvent de mest lönsamma, eftersom mönstren är lättare att hitta och leder till mer konsekvent vinst. Typer av prisåtgärdsanalys Primärt använder jag två former av Price Action Analysis: Support and Resistance lines. Ljusstake analys. Hur man anger transaktioner med hjälp av min Forex Trading Strategy På grund av den senaste ekonomiska osäkerheten och länder som förlorat sina kreditvärderingar mv, växlar valutor som de normalt skulle. Detta har lett till att jag bara handlar omkallelser. Jag letar efter starka omvända inställningar som bildas ovanpå mina support - och motståndsområden. När ett mönster bildar, som indikerar en omkastning, ställer jag in ett utlösningspris och går in i handeln. Jag tar flera affärer varje vecka. Handelsstrategins mål och stoppar mål: Mina mål är i genomsnitt 80 pips. Stoppar: Mina stopp är i genomsnitt 40 pips. Dessa mål och slutar skiljer sig åt under olika marknadsförhållanden. Jag tillåter vanligtvis prisåtgärder för att bestämma mitt mål och sluta. Det betyder att jag kommer att läsa ljusen och ställa in mitt stopp baserat på senaste höjder och nedgångar. En vanlig plats för ett stopp kommer att vara över eller under de senaste höga eller låga. Hur man justerar handelsstrategin kring nyhetsbrev Jag använder Forex Calendar från förexfaktor för att hålla reda på ekonomiska data. Statistiskt har jag funnit att jag inte behöver undvika att handla under nyheter med stor inverkan. Faktum är att genom att handla genom de flesta nyhetsmeddelanden slutar jag göra mer vinst8230 8230 Varför betalar banker och andra stora handelsinstitut miljoner för analytiker och dataflöden som gör det möjligt för dem att göra utbildad gissning om kommande ekonomiska utgåvor. Dessa gissningar är införda i pris innan uppgifterna släpps. Om en handel sätter upp formulär före en viktig ekonomisk datafrisättning, kan det vara ett tecken på att stora institutioner är positioner för frisläppandet. Om prisåtgärder säger att du är kort är det vanligtvis en anledning. De enda nyheterna jag undviker är oförutsägbara nyheter eller väldigt höga nyheter, här är en snabb lista: Tal från centralbanksledare eller politiker. Räntemeddelanden eller något direkt relaterat till räntorna. NFP-rapport, namnet ändrades för en tid sedan till 8220Non-farm Employment Change8221-rapporten. Du bör också se upp för viktiga politiska möten som G7- och G8-toppmötena. Det senaste G7-toppmötet i juni 2015 orsakade många oförutsägbara drag i euron. För det mesta kan nyheterna säkert ignoreras. Det enda jag inte gör är att skriva in en handel som utlöses av ett pressmeddelande. Nyhetsbaserade rörelser tenderar att spåra snabbt, så om jag har en inmatningsutlösare tar jag bort den innan någon större pressmeddelande. Som du kan se är min Forex Trading Strategy enkel och tillåter dig att göra pips under alla marknadsförhållanden, med nästan alla valutapar för Forex.

No comments:

Post a Comment