Tuesday 17 October 2017

Trading strategier guld


10 Top Gold Trading Tips 10 Top Gold Trading Tips I några år har jag tittat på guldmarknaden i vördnad. Som en ädelmetallisk fysisk investerare (mina riktiga besparingar) hade tanken många gånger gått över i mitt sinne om handel med olika former. I själva verket hade jag ens försökt det ett par gånger med väldigt varierade resultat. Min första fördämning i silverhandel för några år sedan var en läskig, eftersom jag inte ansåg hur många dollar en pip var för den givna storleken eller hur många pips marknaden kan flytta i bokstavligen blinka i ögat. Lyckligtvis den tiden flyttade marknaden till min tjänst och jag kunde gå ut ur handeln med viss vinst, även om jag tydligt hade riskerat alltför mycket för kontostorleken. En annan gång hade en vän visat mig ett guldhandel system han arbetade på. Jag började idiotiskt använda det med riktiga pengar direkt och med nybörjarspel tog över 200 pips på min första handel. Att tänka på detta var ett felsäkert system, jag fortsatte att handla med det och under de närmaste dagarna gav jag snabbt upp alla mina vinster och sedan några tillsammans med lite extra pengar till hemsk glidning. Jag bestämde mig när det gäller metallhandel var ur min liga och jag skulle bara hålla fast vid forex. Vid 2012 kom mitt sinne tillbaka till guld helt enkelt för att valutamarknaderna hade förändrats. I stället för de fina stora dagliga områdena var jag van vid, de flesta par flyttade NADA regelbundet, eller rörelserna kom i dumma spetsar utan att följa igenom. Jag ville lära mig något nytt, något med något dagligt sortiment. Jag drömde om att kunna handla guld. Den stora marknaden som rör sig som galen, som tidigare brände mina bröd. Den här gången skulle jag dock inte dyka in. Jag ville ta min tid och lära mig så mycket som möjligt innan jag klämde pengarna tillbaka till det. När allt hade jag jobbat så darn hårt på att göra forex arbete, att det nästan tycktes dumt att våga sig in i någonting annat. 10 Top Gold Trading Tips: Under 2013 gjorde jag några seriösa guldstudier. Jag ville lära mig vad som tycktes vara en mycket utmanande men potentiellt givande marknad för handel. Vad hittade jag Här är några av mina anteckningar från mina studier: Gold har ett stort dagligt sortiment. Dagliga intervall på 300-500 pips är inte ovanliga och den genomsnittliga lilla dagen är 160 pips. Guldet är flyktigt: Guldet kan enkelt svänga 80-100 pips inom några minuter. Stora omkastningar är vanliga. En order som ser väldigt bra ut kan snabbt bli en förlorare och en order i neddragning kan också gå in i vinst mycket snabbt. Hastigheten genom vilken marknaden kan röra sig och byta riktning kräver mycket bra förplanering eller mycket snabbt beslutsfattande. Om du väntar för länge för att se om priset kommer att vända efter att du har rört en sr, kan du förlora större delen av din vinst. Då, många gånger, blåser det genast genom sr efter en kort paus vilket gör din vinna större. Split Personality: Guld kan också flytta ett mycket stort avstånd utan att titta tillbaka. Även om pauser görs vid viktiga sr, uppträder inte återdrag på de bästa dragningarna helt enkelt. Det är svårt att berätta när guldet svänger och när det går tills du ser den verkliga rörelsen Guld respekterar SR EXTREMELY well: Detta är en underbar funktion. Guld kan handlas tekniskt noggrant och konsekvent från denna aspekt. Vinklar, manuellt placerade horisontella sr och trender, och Fibs är mycket väl respekterade. Vänta på ljusstängning är OBLIGATORISK för beslut, särskilt inmatning: Priset kan vända ett långt avstånd under de senaste minuterna av ett timme ljus, en timme ljus och säkert en 4 - stearinljus. Att hoppa i en handel du tror kommer att stänga genom en viss punkt kan bränna dig dåligt. Reversal Lysstakeformationer är extremt noggranna: Genom att kombinera detta plus en studsning av sr efter ett drag i en riktning, OMSÄTTNINGEN av den övergripande trenden, brukar resultera i ett drag av något avstånd, vanligtvis tillbaka till nästa sr åtminstone. Högre tidsram, desto bättre är rörelsen. Guldbranschen Tjade flesta av dagen: Verkligen den enda gången guldet går inte mycket bra är de senaste par timmarna i NY-sessionen och första par timmar av asiatisk session. Med tiden Tokyo öppnar kan guld handlas. Flytt under asiatisk session är mindre än London, och London flyttar tenderar att vara mindre än NY flyttar. De största dragen sker när både London och NY är öppna. Pris Åtgärd dominerar: Den bästa indikatorn jag har funnit för efterföljande rörelser är helt enkelt prisåtgärder. Om guld rör sig starkt genom eller från ett område, särskilt efter en period av tyst prisåtgärd, är de resulterande rörelserna mycket konsekventa. Guld kan döda dålig handel: Åh pojke, om du är 100 bra att identifiera ordentliga områden eller rörelserna omkring dem, kan guld förlora dig snabbt och i båda riktningarna. Vanliga misstag som att skjuta från höften genom att ta gutrörelser eller hämndshandling som vanligtvis kan åtgärdas efter att du lugnar dig i forex, är vanligtvis för sent för att göra något åt ​​med guld. Du behöver en plan och måste hålla fast vid att ens ha ett hopp om framgång. Och Operation Goldrush föddes. Jag vill att vi alla ska övervaka, analysera och dra nytta av guldhandel. Jag vill att vi ska ha intim kontakt med vår gyllene sida. Jag vill skura världen för de bästa guldhandelssystemen och metoderna. Jag har redan skapat metoder som jag använder på de nuvarande marknaderna. I 2014 genomförde jag mina studier på demo och sedan levande handel. Innan vi tar det längre måste jag varna: GOLD TRADING ÄR INTE FÖR BEGINNERS. Om du strider mot Forex kommer GOLD att äta din lunch om du inte diskuteras och struktureras konsekvent. GOLD SKALL RÄDDA DIN KONTO Jag försöker egentligen inte skrämma alla borta, men jag måste vara enkel och inte leda någon ner till en väg till förstörelse av deras konto. Jag gör Operation Goldrush som ett alternativ handelsmöjlighet för våra mer erfarna medlemmar. Jag vet att några av er handlar redan guld. Jag vill ge oss ett format och ett forum för att utforska denna fantastiska marknad. Hur jag ser det, guld är universell valuta eftersom alla nationer och människor över hela världen är inblandade i guld. Min rekommendation är om du vill försöka din hand på denna marknad, gör det från ett demokonto och håll dig till det i 2-3 månader innan du går live. Under de kommande veckorna kommer vi att dyka djupare och djupare in i detta ämne. Det kommer veckoanalys att starta veckan, och vi kommer att kolla tillbaka till slutet av veckan för att se över vilka affärer jag har tagit eller kolla in produkter som verkar intressanta för mig. Naturligtvis är du alltid välkommen att kasta din hatt i ringen och rekommendera något för oss att kolla och testa. Jag har en bra track record att få leverantörer att arbeta med oss ​​för att försöka nya produkter så om du ser något du vill kolla in, låt mig veta och jag kommer att försöka få den för vår användning och missbruk. Jag ser fram emot att inleda det här nya äventyret och hoppas att du kommer att gå med, även om det är från sidan. Den här artikeln var ursprungligen publicerad i våra 5 betygsatta Forex Mentor Program-medlemmar. Sedan när Omar har gått vidare för att beskriva hur han handlar guld och hur du kan följa hans ledning. Om du vill veta mer om bara 1, vänligen klicka här. 10 Top Gold Trading TipsTrading Strategier Copyright copy 2017 MarketWatch, Inc. Alla rättigheter reserverade. Genom att använda denna webbplats godkänner du användarvillkoren. Sekretesspolicy och Cookie Policy. Intradag Data tillhandahållen av SIX Financial Information och med förbehåll för användarvillkor. Historisk och aktuell slutändad data tillhandahållen av SIX Financial Information. Intradagdata fördröjd per utbytesbehov. SPDow Jones Index (SM) från Dow Jones Company, Inc. Alla citat är i lokal utbytes tid. Realtids senaste försäljningsdata från NASDAQ. Mer information om NASDAQ-handlade symboler och deras nuvarande finansiella status. Intradagdata försenas 15 minuter för Nasdaq, och 20 minuter för andra utbyten. SPDow Jones Index (SM) från Dow Jones Company, Inc. SEHK intraday data tillhandahålls av SIX Financial Information och är minst 60 minuter försenad. Alla citat är i lokal utbytes tid. MarketWatch Top StoriesA holistisk strategi för handel Gold Sedan början av tiden har guld haft en speciell plats i historien. Det har använts för att bygga religiösa idoler, lösa politiska skillnader, hedra monarker, visa kärlek, tjäna som valuta och har nyligen använts för kommersiella processer. Fram till 1971 var amerikanska dollar backas av guld, som fortfarande hålls av centralbanker runt om i världen för användning i nödfall. Det har också ett löfte för handlare - om de kan hitta trenden i denna ofta flyktiga råvara. Bakgrund Från Roosevelt-administrationen under den stora depressionen på 1930-talet tills president Nixon tog landet utanför guldstandarden 1971, hade priset på en ounce guld fastställts till 35:30. Efter avlägsnandet av guldstandarden för valutor höjde guldpriserna 2 200 dollar i amerikanska dollar under de nästföljande nio åren och toppade över 800 i 1980. Sedan tillbringade de 19 år på en björnmarknad. sjunker så lågt som 260 år 1999 innan den påbörjas nästa långsiktiga rally. Tack vare en lättnad av valutarestriktioner efter den senaste recessionen står Fed inför ökade utmaningar. Den effektiva Fed-fondskvoten var över 6 i början av januari 2001, men i början av 2004 hade kursen fallit mer än 80-1 och Fed började inte höja räntan igen till juni 2004, mer än ett år efter att rallyet hade börjat . Fed har tagit en mycket mer tillmötesgående ståndpunkt på priser som fortsatte under 2007. En svag dollar och råande råvarupriser under det här året är bevis för detta: guld överträffade 800 igen 2007 och guld nådde väl över 1800 dollar per ounce i 2011 (efter finanskrisen). Även om vi aldrig vet hur hög en ny topp kommer att vara tills dess bakom oss, verkar ökad volatilitet vara den moderna guldverksamheten. En metod för handel Gold Som du kan se i Figur 1, är en strategi att titta på situationer där relativstyrkaindexet (RSI) visar en extrem nivå som ofta markerar marknadstoppar. Det är också vanligt att titta på extrema lågor eftersom det ofta signalerar en marknadsbotten (visas med röda cirklar). I detta fall påverkas inte varje RSI-signal om den inte bekräftas av en glidande medelvärdesövergång. Varje handel är märkt med ett brev. I det här diagrammet använder vi nio dagars (lila linje) och 18-dagars (blå linje) enkla glidande medelvärden Ett annat kraftfullt handelsverktyg, känt som divergens. innebär att man söker situationer när priset på en tillgång och en indikator rör sig i motsatta riktningar. Som du kan se från tabellen nedan visar siffrorna 1 till 3 signaler med positiva skillnader (i grönt) och negativa skillnader (i rött). Ett annat bra sätt att ytterligare bekräfta signalstyrkan är att leta efter stöd eller brott mot trendlinjer (streckade blåa linjer). Utmaningen för den kortfristiga näringsidkaren samt köp-och-håll-guldbuggen är att hitta verktyg för att bestämma när man ska köpa och sälja. Låt oss titta på några andra tekniska och grundläggande idéer för att förhindra att du blir överväldigad av de känslor som följer med denna mycket flyktiga ädelmetall. Tekniska tips Ett av de enklaste tekniska verktygen är också bland de mest användbara, och det är trendlinjen. Trendlinjer är också ett bra sätt att bekräfta andra handelssignaler som de som genereras av relativ styrka eller ett glidande medelvärde. När det är möjligt är det bäst att vänta tills trendlinjen har brutits innan man genomför en handel. Som du kommer att se från tabellerna nedan skapas stigande trendlinjer genom att helt enkelt ansluta en serie stigande bottnar för att mäta varför beståndet potentiellt kommer att hitta stödnivåer. Å andra sidan skapas nedåtgående sluttande trendlinjer genom att ansluta en serie lägre nivåer. Detta enkla verktyg är en optimal metod för handlare att använda för att bestämma en tillgångsriktning. Flyttande medelvärden har blivit ett populärt handelsverktyg eftersom de är enkla att använda och enkla att generera i de flesta kartläggningsprogram. Tanken är att köpa när den kortare termen, snabbare glidande medelvärdet passerar över den långsammare och säljs när det snabbare genomsnittet passerar under det långsammare genomsnittet. Det här fungerar bra på en trendmarknad men inte så bra inom avståndsbaserade marknader. Tricket är att veta vilken typ av marknad du är i. Eftersom marknaderna trender ungefär en tredjedel av tiden i genomsnitt beror på glidande medelvärden som ditt primära verktyg kan bli ganska dyrt. Det är här trendlinjer kan hjälpa till. RSI är en oscillator som mäter prismomentet. Det är också mycket användbart för att visa skillnader med pris. Som visas i Figur 1, träffar RSI ofta extrema höjder och nedgångar vid guldprisvridpunkter. Till exempel, med den första röda cirkeln på diagrammet, slog RSI en extrem när guld slog sin topp i 2006 runt 725. Titta på begreppet divergens i Figur 1 (ovan), notera skillnaderna mellan RSI och pris. Som de första gröna linjerna på båda visar var den andra låga i RSI högre än den första låga, medan det andra lågpriset var lägre än det första. Detta varnar näringsidkaren att köpkraft bygger. Visst nog, följde en rally. Röda linjer vid punkt 2 visar ett exempel på negativ divergens. Grundläggande och intermarknadens överväganden Marknadsförhållanden kan vara till hjälp vid handel med guld. Som sådan är det viktigt att titta på euron och amerikanska dollarns index samt råoljepriset för ledtrådar på guldtendenshandlingar, de är viktiga utanför marknaderna för den ädla gula metallen. Det är viktigt att notera att guldpriserna har rallied nästan varje gång dollarn har sjunkit (se figur 3). När guld rallies samlas olja vanligtvis tillsammans med den. Figur 2: Långtidsdiagram över guld, som visar en treårig uptrend följt av hakiga trender efter 2006 års topp. Figur 3: Dagligt diagram över amerikanska dollarindexet som visar att det rör sig i motsatt riktning av guld (se figur 2). Ekonomisk styrka och räntor är två andra viktiga fundamentella marknader. En stark ekonomi skapar förtroende för hemmamarknader och ökar deras attraktivitet för utlänningar som behöver köpa amerikanska dollar för att köpa aktier eller andra amerikanska tillgångar. Det är bra för dollarns styrka. Stigande räntor har liknande effekter. Ju högre ränta som uppnås av en statsskuld eller företagsobligation desto mer investerare kommer dessa instrument att locka och desto bättre är det för dollarn. Att sätta allt ihop Låt oss gå igenom de branscher som visas i Figur 1 och sätta vår analys tillsammans efter 2006-toppen. Först får vi en extrem topp i RSI, varefter den slocknar och korsar sedan 70 RSI tröskeln (den första röda streckade linjen). Därefter korsar den nio dagars SMA under 18-dagars SMA (punkt A). Den långsiktiga trendlinjen var inte trasig, men med tanke på den paraboliska uppgången i guld som ligger upp till toppen är det alltid en bra idé att rita kortsiktiga trendlinjer. Denna kortsiktiga trendlinje på Figur 1 bröts runt samma tid som RSI-försäljningssignalen inträffade. När du jämförde figurerna 2 och 3 hade amerikanska dollarn också börjat rally strax innan guldet toppade 2006 och Fed-fondernas räntesats ökade från en lågpunkt på 1 till 5,25, vilket skulle vara bra för dollarn och dåligt för guld. Till följd av detta lämnades handlarna med tre goda tekniska och två grundläggande marknader för att sälja guld. Därefter föll RSI till extremt låg före återhämtning, varning för en eventuell trendbyte. Detta bekräftades av en glidande genomsnittlig crossover-köpsignal (Figur 1, Punkt B). En kortsiktig trendlinje bryts också (visas ej). Med tanke på figurerna 2 och 3 hade dollarn slagit en topp och droppade igen - ett gott tecken på starkare guldpriser. Hitta bekräftelse Divergens mellan RSI och pris ger också användbar handelskonfirmation. Genom att vänta på bekräftelse i varje handel ökar förtroendet ju mer bekräftelse från icke-relaterade verktyg, desto bättre. Bekräftelse ska komma från indikatorer som har en liten korrelation med varandra, varför det är så värdefullt att använda tekniska och grundläggande ingångar för att bekräfta prisriktningen, de använder helt olika dataset. Bottom Line Gold-diagrammen, oavsett om de är kortsiktiga eller årtionden, tenderar att innehålla mycket buller. Eftersom den svåraste delen av någon handel utvecklar en plan och klarar det, kommer kombinationen av technicals och fundamentals att hjälpa till att förhindra att du skakas ur din handel genom volatiliteten. Så länge guldgrunderna är intakta och interkulturella relationer är starka, stanna kursen. Här är skönheten i detta tillvägagångssätt: Om dessa faktorer förändras väsentligt kommer det ofta att åtföljas av en teknisk säljsignal som en trendlinje paus. När du blir bättre på guldhandeln kommer du att utveckla en känsla för processen så att du kommer att vara redo att utföra när tiden kommer. En ekonomisk teori om totala utgifter i ekonomin och dess effekter på produktion och inflation. Keynesian ekonomi utvecklades. En innehav av en tillgång i en portfölj. En portföljinvestering görs med förväntan på att få en avkastning på den. Detta. Ett förhållande som utvecklats av Jack Treynor som mäter avkastning som förvärvats över det som kunde ha blivit förtjänat på en risklös. Återköp av utestående aktier (återköp) av ett företag för att minska antalet aktier på marknaden. Företag. En skatteåterbäring är en återbetalning av skatter som betalas till en individ eller hushåll när den faktiska skatteskulden är mindre än beloppet. Det monetära värdet av alla färdiga varor och tjänster som produceras inom ett land gränsar under en viss tidsperiod. Ett nytt handelssystem lanserades. Det är HLO2 med Automatic Robot Trading System: Du får möjlighet att köpa till låga priser och sälja till högsta pris. Underrättelsetidsramstrategin. overboughtoversold som bekräftades av trendmarknadsriktningen och fungerar tillsammans med Trade Area Channel Indicator. Se hur det fungerar här. Vem kan handla med systemet Nybörjare: Jag har redan sparat som en kartprofil inklusive mall och inställning. Så vad du behöver göra är att bara placera filer i rätt mapp och ladda profilen. Gjort. Fler frågor, läs en manual eller kontakta oss. Professionell handlare: Det finns flera alternativ på indikatorerna och EA. Du kan utforska dina egna erfarenheter med ny inställning och se resultaten. Trailing Stop, mycket storlek, Money Management, nPips Open, nPips Stäng, ta vinst, stoppavbrott och mer. HL02 EURAUD automatisk robothandel system: Låt dina pengar fungera för dig med HL02 med Automatic Robot Trading System Du handlar på valutamarknaden. Förlust, förlust och förlust. Du har ett handelssystem inte effektivt. Du spenderar för mycket tid sittande kramar dator, titta på marknadsrörelser och resultat är fortfarande förluster. Håll lugnet och läs följande artikel. Jag tror att det kommer att ändra din nuvarande resultat Forex Supreme Robot. Utmärkt krigare, för att hjälpa dig att vinna på valutamarknaden. Du kommer inte behöva sitta i datorn i timmar, inte obehaglig när marknaden är stark volatilitet. Alla hade krigarerobot som fungerade för dig. Ditt jobb att göra är inställt på krigare som är aktiva. Mindre än tio minuter att slutföra. Du har mer tid för familjen. Gör mindre och tjäna mer pengar Förpliktelsen överdriver inte sanningen. Du kan besöka här för mer information. FOREX SUPREME ROBOT är till för dig. Du är helt säker på när du använder den och den effekt som den medför. 100 pengar tillbaka garanti. Stora dumhet gör fortfarande exakt samma saker men förväntar sig nya resultat Livet förändras när du byter Visa video om FOREX SUPREME ROBOT Lördag 4 april 2015 Forexhandel utan indikatorer med grundmodellen. I det föregående avsnittet vet vi hur man skapar handelsmetod. Del 2, vi kommer att analysera ingångspunkten, SL-punkten, TP-punkten. Titta på video här:

No comments:

Post a Comment